luni, 15 septembrie 2008

Normal sau...nu?


Stateam azi si ma gandeam...oare ce este normal sa faci si ce este anormal?Auzim mereu in jurul nostru cuvinte de genul:"nu e normal asa ceva...","pai e normal sa faci chestia asta?","e ca lumea".Oare ce inseamna "normal" asta?
Si gasesc:"normal=care este in concordenta cu norma,conform normei,firesc,natural,obisnuit,care este asa cum trebuie sa fie."
Acum imi vine randul sa ma intreb:care norma?oare cine tot stabileste gradul asta de normalitate?lumea?legile nescrise?principiul turmei?Sa zicem ca da.Lumea.Pai si daca lumea asta se insala?Pare aproape imposibil sa se insele chiar toti...dar daca e asa,cum mai stim ce e anormal si ce nu este?Sa zicem ca eu sunt anormala.Si restul toti sunt normali.De unde stiti voi care este "mai normal"??Poate ca toti suntem niste anormali si traim intr-o lume care in aparenta incearca sa fie cat mai apropiata de standardul normalitatii impus de...turma.Poate imi raspunde si mie cineva.Momentan sunt in ceata:)

Un comentariu:

miha spunea...

Uite ca imi pun singura comment:)) O sa dau copy paste la un raspuns primit,asa poate se mai lumineaza si poporul:D so....

R:pai hai sa iti explic eu. in societatea de azi,se tinde catre mixofobie,ceea ce,pe intelesul tau,inseamna ca pe oameni ii cam doare in cur unul de celalalt si nu vor sa se amestece unii cu altii,asa ca e incorect sa privesti normalitatea ca pe ceva aplicabil unei comunitati omogene.Cu toata globalizarea pe care ne-o baga astia pe gat,suntem DIFERITI,ceea ce e universal dpdv al normalitatii e sa ai principii de etica,normal e sa ai simt critic si sa ripostezi,normal e sa iti faci datoria de cetatean,normal e sa fii libe fara sa afectezi libertatea celorlalti,sa te cultivi ca sa cresti tu in dreptul tau ca persoana cu ratiune. normal e sa iti si folosesti ratiunea,nu numai sa fii inzestrat cu ea. nu e normal sa folosesti spatiul public,fie el virtual sau nu,ca sa iti pui intrebari de copila cu personalitatea instabila si sa iti expui pseudoideile -ca doar sunt lipsite de substanta- in perimetrul lui, scuza-ma daca te atac,am ajuns pe blogul tau din greseala.

reply si de la mine acum:merci pt parere,dar dc nu e normal sa imi pun intrebari?mai bne st considerata o pseudo copila si primesc un raspuns decat sa ma gandesc la intrebarea asta si sa nu il am.Prefer sa imi pun intrebari despre mine si depre lume,chiar daca sunt poate fara substanta,decat sa traiesc in nesimtire,doar cu uitatul pe ferestra:)
Data viitoare astept comentariile pe blog,nu pe mess,ca sa nu mai fiu eu nevoita sa dau copy paste:)