vineri, 31 octombrie 2008

a fi sau a nu fi civilizat...that's the question

Ideea era sa critic putin aici baietii necivilizati.De ce baietii??Pentru ca unii sunt chiar badarani si nu au pic de bun simt,nestiind cum sa se poarte cu o fata.Stati linistiti,nu mi s-a intamplat mie de curand asta,sau ceva de genu',dar mai vad si eu in jurul meu pe unul sau pe altul si pur si simplu ma minunez.Nu doar baietii sunt necivilizati,ci si fetele uneori si tocmai de asta nu o sa critic aspectul acesta.O sa vorbesc in general despre tema asta.
Sa mergem la dictionar,poate nu mai stiu eu ce inseamna asta,sau poate,cine stie,s-a schimbat sensul,intre timp...Si gasesc:"civilizat=1.ajuns la un nivel corespunzator al civilizatiei,care duce o viata de civilizatie, 2.manierat, politicos, slefuit, cizelat,binecrescut etc." In fine, e vorba de educatie,de politete si de bun simt in mare.E chiar asa de mult?E enorm,se pare,pentru unii.
Lipsa de civilizatie este extrem de vizibila in jurul nostru.Desi evolutia secolului XXI ar trebui sa ne impinga spre civilizatie,la noi se intampla exact pe dos.Daca inainte oamenii mai aveau respect unul pentru celalalt,astazi fiecare face ce vrea.Suntem niste egoisti,nerespectuosi,suspiciosi,individualisti,fara bune maniere,narcisisti si mai ales, suntem niste INDIFERENTI. Ajunge,nu?
Din pacate, asta ne caracterizeaza cel mai bine.Asistam la tot felul de intamplari,scene, decizii in care "nu ne bagam",pentru ca nu ne priveste pe noi.Pentru ca nu ne afecteaza in mod direct,pentru ca nu ne aduce niciun castig,pentru ca nu avem timp si pentru asta, pentru ca....
Cei sapte ani de acasa sunt esentiali,din punctul meu de vedere.De acolo pleaca totul.Indiferenta se naste din lipsa de respect si de educatie.
Si ca sa ajung in directia in care batea articolul meu,vreau sa spun ca baietii aia care iti deschid usa cand intri intr-un local, care cedeaza locul pe scaun unei doamne, care sunt intotdeauna niste gntlemani,care te duc seara acasa(da,am o boala cu asta),care iti intind o haina cand iti e frig,care atunci cand ii scoti din nervi nu te jignesc ,ci aleg alte cuvinte(gen "cred ca aici gresesti.../"eu am alta parere'"),care te respecta in orice moment si in orice situatie,sunt din ce in ce mai rari...sunt pe cale de disparitie chiar.Sper doar sa nu fi intalnit eu persoanele potrivite si sa fie doar o judecata pripita....Oricum...orice poate sa moara intr-o relatie....dar atunci cand moare respectul,a murit totul...

Niciun comentariu: